بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- دراصول کافی- جلد یک صفحه383- بابی است به این عنوان ایمه علیهم السلام با ختیار خود میمیرند وزمان انرا میدانند-امام صادق علیه السلام میفرماید- هرامامی که نداند چه بسرش میاید از خیر وبلا وعافیت وبسوی چه میرود خواه مثبت وخواه منفی او حجت خدا برخلقش نیست- اضافه بران مال مخلوقات راهم میداندهرثانیه بیهاتیت فرشته خلق میشود انهارا میشناسد وکارانهارا میداند واسم انها را میدانددرمخلوقات دیگرهم همینطور شیطان نفهمید که خداوندمنان هر لحظه درحال رکورد شکنی است هرچیزی عادی شد بلافاصله خداوندمنان رکورد شکنی میکند بشر امروزاحمق شده است درجهت منفی میخواهدرکورد شکنی کند- این باب بسیارباب سختی است ازجهت حماقت بشری- دونظریه است یکنظریه بهترین اش مال مرحوم علامه مجلسی است همه مردم کم عقل سءوال میکنند حفظ نفس در دین واجب است یانیست وجواب میدهند حفظ نفس درعقل وشرع واجب است وجایز نیست که انسان خودرا بهلاکت بیاندازپس علی علیه السلام نباید ان روز به مسجد میرفت کمی عقل خودر اگر بکارمی انداخت-میفهمید چقدر احمقانه فکرکرده است پس کسی بجنگ نرود دکتریمریضهای خطرناک را معالجه نکند- ومانندان- شخصی از امام رضا علیه السلام \رسید که حضرت علی علیه السلام ان شب شمشیر باخود نبردوگرنه ملعون ابن ملجم مرادی هیچ کار نمی کرد امام علی علیه السلام قاتل خودرا میشناخت حتی بیشتر بگویم شب حادثه راهم میشناخت امام بههمه مسایل اگاه است وحضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- جریان نه تنها امام پاک را بیان کردند ولی برای افراد دیگر مانند حضرت ابوذرعلیه السلام وحضرت عمار یاسر ودیگران هم بیان کردند اما امام عمل میکند- امام الرضا میفرماید بهان فرد داستان همانطور است درباره علی علیه السلام همان اتفاق افتاد که به کتاب مراجعه کنید جالب است هم حضرت زینب علیها اسلام جریان را میدانست وهم دیگر شخصیتهای عظیم الشان ولی برای مردم بیان کردند حضرت علی علیه السلام شما امشب نروید وشخصی دیگری بجای خود بفرستید امام چندین بار ازدرب خانه بیرون رفت درکوچه گشتی زد ودوباره به خانه رفت تاقلب حضرت زینب علیها السلام ارام بگیرد درست است که ایشان جریان میداند ولی دارای عالترین احساس است خانم یک جنگندهمیداند شوهرش خلبان است وباید به به نبرد برود ولی احساس هم دارد سخترین زمان است امتحانات الهی گاهی این چنین است امام میفرماید با کلام است جریان همان طور است که تو گفتی- اما برای امام علیه السلام بهتربود- کلمه خیر زیاد- تا احکام خادوند توانا تحقق پیدا کند هم خیر کثیر برای امام علیه السلام است وهم برای اسلام ومردمان بطور کلی این مطلب را امام علیه السلام میداند به تاریخ برگردیم کوفه دیگر حنای امام علی علیه السلام رنگی ندارد همه میگویند فقط زمانی شمارا قبول میکنیم که حداقل مثل معاویه عمل کنی شما که ثروت بیشتری تا معاویه بدست میاورید وگرنه ما طرفدار معاویه هستیم پیغام زیاد به ما میدهد که شمار مانند دوتا تخم چشمم مواظبت واحترام میکنم شیعه علی درکوفه بسیارجا ها مردم را فریب میدهد به معنای شیعه ایدولوژیکی نیست یعنی مردمان تحت حکومت علی علیه السلام است همان طورکه شیعه معاویه یعنی ملت معاویه است مداوم امام علیه برای جنگ با معاویه بعقب انداختند هیچ جاه ازامام علیه الیلام تبعیت نکردند وبهانه اوردند تا حدی امام بالای منبر رفت وگفت جان منرا بلب ام رساندید درهچموردی ازمن اطاعت نمیکنید شما ازمن بیزار هستید ومن ازشما بیزار هستم وخواب دیدم حضرت رسول اکرم صلواته اله علیه واله والسلام وشکوه کردم وفرمودندعلی جان زود بنزد مابیا که دلمان برای تو تنگ است وانهارا نفرین کن ایشان انهارا نفرین کرد که خداوندمنان افراد بهتری از شما یعنی خندان رسول اکرم صلواته الله علیه والله والسلم بمن بدهد وبه شما افرادی به مراتب درپستی به شما بدهد دیگر رابطه ای باقی نمی ماند کک اقایان نگزید وخداوندمنان راضی نیست که خلیفه خوددیگر رنج بکشد ونتجه ای هم نداشته همان سرنوشت امام حسن علیه السلام برای امام علی علیه السلام پیش می امد تمام سران قبایله کوفه واطراف کوفه مستقیما با معاویه درارتباط بودند و\ول میگرفتند ومردم از امام علی علیه السلام دل سرد میکردند که امام علیه السلام راه اسلام را نمیرود بشر عادی تحمل حکمت های الهی راندارد وگرنه امام پاک علیه السلام جریان زندگانی اش را میگفتند وحکمت انها ر مشخص میکردند که برای عد ه ای بسیار کمی بیان کردند این باب را بخوانید به احادیث امام موسی کاظم علیه السلام بخوبی درک میکنید اما عظمت شیخ مفید علیه السلام میفرماید خیر اینطور نیست امام علیه السلام مطلب میداند ولی غفلت میکند عذر بدتر گناه اما کارش درست است بی جهت به ایشان فحاشی شده است دلیل اش تقیه است-چندمورد جای تقیه است البته تا انجاکه من مطلع هستم هرگاه اکثریت مردم یک نظر غلط پیدا کنند اگر میشود یک کتاب بنویسندکافی است حق مبارزه ندارند یا بگوشمردم برسد که علما چنین فکر میکنند کافی استیا حسادت وکینه مردم زیاد میشود اینجاهمین طور است گاهی عقل انها نمیرسد قابل هضم نیست نباید بیان شود مگربرای افراد خاص شیخ مفید ازاین جهت بیان کرده است امام علیه السلام فراموش میکند غفلت میکند روز معین رانمیداند ومانندان این رامردم قبول میکنند مگر کسی دراروپا میتواند مبارزه کند که شراب نخورید وگوشت خوک نخورید وخانم ها حجاب داشته باشند مسخره میکنند همین قدر که دانند نظر اسلام چیست کافی است بعضی مواقع من دیدم که در زمان های بسیار دور این موضوعات ضرر زیاد میزد \س در شهادت امام علیه السلام برای امام خیر است وبرای شیعیان اش خیر است وبطور کلی برای مردمان هم خیر است